7 Misverstanden over
AI-Telefoonservices
(en hoe TalkMate ze oplost)

7 Misverstanden over
AI-Telefoonservices

(en hoe TalkMate ze oplost)

Hand Image
Shape Image
Shape Image
1. “AI is eng en ingewikkeld – ik weet er niks van”

Veel ondernemers denken: “AI… daar heb ik geen verstand van. Dat is vast ingewikkeld en duur.” Niet met TalkMate. TalkMate is gemaakt voor gewone bedrijven, niet voor technerds. Je hoeft niets te installeren of te begrijpen van AI. Het werkt zo eenvoudig als een lichtschakelaar: 1. Je meldt je aan. 2. Je vult een paar basisgegevens in over je bedrijf (we hebben het meeste al voor je opgehaald) 3. Je voegt indien van toepassing een link toe waar je beller een afspraak kunnen inplannen 4. Je schakelt je telefoon door. 5. Klaar – TalkMate neemt direct je gesprekken aan. Je kunt alles volgen via een simpel dashboard of gewoon op je telefoon. Zelfs iemand die nooit met computers werkt, kan dit gebruiken.

Card Image

Hoor hoe Anouar's agenda nu wordt gevuld:

Shape Image
1. “AI is eng en ingewikkeld – ik weet er niks van”

Veel ondernemers denken: “AI… daar heb ik geen verstand van. Dat is vast ingewikkeld en duur.” Niet met TalkMate. TalkMate is gemaakt voor gewone bedrijven, niet voor technerds. Je hoeft niets te installeren of te begrijpen van AI. Het werkt zo eenvoudig als een lichtschakelaar: 1. Je meldt je aan. 2. Je vult een paar basisgegevens in over je bedrijf (we hebben het meeste al voor je opgehaald) 3. Je voegt indien van toepassing een link toe waar je beller een afspraak kunnen inplannen 4. Je schakelt je telefoon door. 5. Klaar – TalkMate neemt direct je gesprekken aan. Je kunt alles volgen via een simpel dashboard of gewoon op je telefoon. Zelfs iemand die nooit met computers werkt, kan dit gebruiken.

Card Image

Hoor hoe Anouar's agenda nu wordt gevuld:

Shape Image
1. “AI is eng en ingewikkeld – ik weet er niks van”

Veel ondernemers denken: “AI… daar heb ik geen verstand van. Dat is vast ingewikkeld en duur.” Niet met TalkMate. TalkMate is gemaakt voor gewone bedrijven, niet voor technerds. Je hoeft niets te installeren of te begrijpen van AI. Het werkt zo eenvoudig als een lichtschakelaar: 1. Je meldt je aan. 2. Je vult een paar basisgegevens in over je bedrijf (we hebben het meeste al voor je opgehaald) 3. Je voegt indien van toepassing een link toe waar je beller een afspraak kunnen inplannen 4. Je schakelt je telefoon door. 5. Klaar – TalkMate neemt direct je gesprekken aan. Je kunt alles volgen via een simpel dashboard of gewoon op je telefoon. Zelfs iemand die nooit met computers werkt, kan dit gebruiken.

Card Image

Hoor hoe Anouar's agenda nu wordt gevuld:

Shape Image
2. “Maar AI klinkt toch nep en onpersoonlijk?”

We snappen je: een robotstem jaagt klanten weg. Dat wil je absoluut niet. Daarom klinkt TalkMate als een echte medewerker met; - een natuurlijke, warme stem. - Vriendelijke intonatie en duidelijke antwoorden. - Klanten merken amper verschil. “Een klant bedankte laatst onze nieuwe ‘medewerker’ voor het fijne gesprek. Hij had niet door dat het TalkMate was. Ze horen professionaliteit en vriendelijkheid, precies wat je wil uitstralen."

Card Image

Luister hoe Alvin's klanten nooit meer hoeven te wachten:

Shape Image
2. “Maar AI klinkt toch nep en onpersoonlijk?”

We snappen je: een robotstem jaagt klanten weg. Dat wil je absoluut niet. Daarom klinkt TalkMate als een echte medewerker met; - een natuurlijke, warme stem. - Vriendelijke intonatie en duidelijke antwoorden. - Klanten merken amper verschil. “Een klant bedankte laatst onze nieuwe ‘medewerker’ voor het fijne gesprek. Hij had niet door dat het TalkMate was. Ze horen professionaliteit en vriendelijkheid, precies wat je wil uitstralen."

Card Image

Luister hoe Alvin's klanten nooit meer hoeven te wachten:

Shape Image
2. “Maar AI klinkt toch nep en onpersoonlijk?”

We snappen je: een robotstem jaagt klanten weg. Dat wil je absoluut niet. Daarom klinkt TalkMate als een echte medewerker met; - een natuurlijke, warme stem. - Vriendelijke intonatie en duidelijke antwoorden. - Klanten merken amper verschil. “Een klant bedankte laatst onze nieuwe ‘medewerker’ voor het fijne gesprek. Hij had niet door dat het TalkMate was. Ze horen professionaliteit en vriendelijkheid, precies wat je wil uitstralen."

Card Image

Luister hoe Alvin's klanten nooit meer hoeven te wachten:

Shape Image
3. “Wat als hij iets verkeerd zegt?”

De grootste angst: “Wat als het iets doms zegt?” TalkMate wordt getraind op jouw bedrijf. Jouw diensten, tarieven, veelgestelde vragen. Jouw tone of voice – alsof het écht jouw bedrijf vertegenwoordigt. Voor complexe vragen of bij spoedgevallen schakelt het direct door naar jou of je team of neemt hij een notitie op van het verzoek. Resultaat: altijd correcte informatie, en als TalkMate het niet weet, pakt een echte medewerker het over. Je hebt altijd de controle.

Luister dit spoedgeval snel wordt doorverbonden:

Shape Image
3. “Wat als hij iets verkeerd zegt?”

De grootste angst: “Wat als het iets doms zegt?” TalkMate wordt getraind op jouw bedrijf. Jouw diensten, tarieven, veelgestelde vragen. Jouw tone of voice – alsof het écht jouw bedrijf vertegenwoordigt. Voor complexe vragen of bij spoedgevallen schakelt het direct door naar jou of je team of neemt hij een notitie op van het verzoek. Resultaat: altijd correcte informatie, en als TalkMate het niet weet, pakt een echte medewerker het over. Je hebt altijd de controle.

Luister dit spoedgeval snel wordt doorverbonden:

Shape Image
3. “Wat als hij iets verkeerd zegt?”

De grootste angst: “Wat als het iets doms zegt?” TalkMate wordt getraind op jouw bedrijf. Jouw diensten, tarieven, veelgestelde vragen. Jouw tone of voice – alsof het écht jouw bedrijf vertegenwoordigt. Voor complexe vragen of bij spoedgevallen schakelt het direct door naar jou of je team of neemt hij een notitie op van het verzoek. Resultaat: altijd correcte informatie, en als TalkMate het niet weet, pakt een echte medewerker het over. Je hebt altijd de controle.

Luister dit spoedgeval snel wordt doorverbonden:

Shape Image
4. “Ik ben bang om de controle kwijt te raken”

Je wilt niet dat een AI zomaar beslissingen neemt zonder dat jij weet wat er gebeurt. Daarom laat TalkMate je alles terugzien en beluisteren: Elke oproep wordt getranscribeerd. 1. Je kunt precies lezen of beluisteren wat er is gezegd. 2. Jij bepaalt altijd zelf hoe TalkMate reageert. 3. Het voelt alsof je ernaast staat bij elk gesprek. Volledige transparantie, altijd.

Shape Image
4. “Ik ben bang om de controle kwijt te raken”

Je wilt niet dat een AI zomaar beslissingen neemt zonder dat jij weet wat er gebeurt. Daarom laat TalkMate je alles terugzien en beluisteren: Elke oproep wordt getranscribeerd. 1. Je kunt precies lezen of beluisteren wat er is gezegd. 2. Jij bepaalt altijd zelf hoe TalkMate reageert. 3. Het voelt alsof je ernaast staat bij elk gesprek. Volledige transparantie, altijd.

Shape Image
4. “Ik ben bang om de controle kwijt te raken”

Je wilt niet dat een AI zomaar beslissingen neemt zonder dat jij weet wat er gebeurt. Daarom laat TalkMate je alles terugzien en beluisteren: Elke oproep wordt getranscribeerd. 1. Je kunt precies lezen of beluisteren wat er is gezegd. 2. Jij bepaalt altijd zelf hoe TalkMate reageert. 3. Het voelt alsof je ernaast staat bij elk gesprek. Volledige transparantie, altijd.

Shape Image
5. “Maar mijn klanten willen écht iemand spreken”

Natuurlijk, sommige klanten hebben complexe vragen of willen jou persoonlijk spreken. Daarom automatiseert TalkMate alleen de simpele, herhalende gesprekken – zoals: 1. Afspraken inplannen. 2. Beschikbaarheid doorgeven. 3. Veelgestelde vragen beantwoorden. 4. notities aannemen. De overige 10% van de gesprekken die wél persoonlijk moeten? TalkMate verbindt direct door naar jou of noteert een bericht dat jij later opvolgt. Resultaat: 90% van je telefoontjes geregeld, zonder dat de persoonlijke service verdwijnt.

Shape Image
5. “Maar mijn klanten willen écht iemand spreken”

Natuurlijk, sommige klanten hebben complexe vragen of willen jou persoonlijk spreken. Daarom automatiseert TalkMate alleen de simpele, herhalende gesprekken – zoals: 1. Afspraken inplannen. 2. Beschikbaarheid doorgeven. 3. Veelgestelde vragen beantwoorden. 4. notities aannemen. De overige 10% van de gesprekken die wél persoonlijk moeten? TalkMate verbindt direct door naar jou of noteert een bericht dat jij later opvolgt. Resultaat: 90% van je telefoontjes geregeld, zonder dat de persoonlijke service verdwijnt.

Shape Image
5. “Maar mijn klanten willen écht iemand spreken”

Natuurlijk, sommige klanten hebben complexe vragen of willen jou persoonlijk spreken. Daarom automatiseert TalkMate alleen de simpele, herhalende gesprekken – zoals: 1. Afspraken inplannen. 2. Beschikbaarheid doorgeven. 3. Veelgestelde vragen beantwoorden. 4. notities aannemen. De overige 10% van de gesprekken die wél persoonlijk moeten? TalkMate verbindt direct door naar jou of noteert een bericht dat jij later opvolgt. Resultaat: 90% van je telefoontjes geregeld, zonder dat de persoonlijke service verdwijnt.

Shape Image
6. “Het kost vast een fortuin”

Een antwoordservice met echte mensen kost al gauw €1.000 - €2.000 per maand. Een fulltime medewerker nog veel meer. TalkMate kost een fractie daarvan. En het is: - 24/7 beschikbaar, ook ’s avonds en in het weekend. - Nooit ziek, nooit met vakantie. - Altijd consistent in hoe hij klanten helpt. Voor veel installatiebedrijven betekent dit honderden tot duizenden euro’s besparing per maand, terwijl de service juist beter wordt.

Shape Image
6. “Het kost vast een fortuin”

Een antwoordservice met echte mensen kost al gauw €1.000 - €2.000 per maand. Een fulltime medewerker nog veel meer. TalkMate kost een fractie daarvan. En het is: - 24/7 beschikbaar, ook ’s avonds en in het weekend. - Nooit ziek, nooit met vakantie. - Altijd consistent in hoe hij klanten helpt. Voor veel installatiebedrijven betekent dit honderden tot duizenden euro’s besparing per maand, terwijl de service juist beter wordt.

Shape Image
6. “Het kost vast een fortuin”

Een antwoordservice met echte mensen kost al gauw €1.000 - €2.000 per maand. Een fulltime medewerker nog veel meer. TalkMate kost een fractie daarvan. En het is: - 24/7 beschikbaar, ook ’s avonds en in het weekend. - Nooit ziek, nooit met vakantie. - Altijd consistent in hoe hij klanten helpt. Voor veel installatiebedrijven betekent dit honderden tot duizenden euro’s besparing per maand, terwijl de service juist beter wordt.

Shape Image
7. “Het is vast veel gedoe om over te stappen”

Veel ondernemers blijven hangen in hun oude manier van werken omdat ze bang zijn voor gedoe. Met TalkMate is er geen gedoe: Geen nieuwe nummers nodig – je schakelt gewoon door vanaf je bestaande lijn. Binnen 10 minuten klaar voor gebruik. Gratis proefperiode om het rustig te testen. “Ik had verwacht dat dit weken zou duren, maar ik was dezelfde middag nog live. Het was zo simpel dat ik spijt heb dat ik het niet eerder heb gedaan.” — Jan, loodgieter uit Utrecht

Shape Image
7. “Het is vast veel gedoe om over te stappen”

Veel ondernemers blijven hangen in hun oude manier van werken omdat ze bang zijn voor gedoe. Met TalkMate is er geen gedoe: Geen nieuwe nummers nodig – je schakelt gewoon door vanaf je bestaande lijn. Binnen 10 minuten klaar voor gebruik. Gratis proefperiode om het rustig te testen. “Ik had verwacht dat dit weken zou duren, maar ik was dezelfde middag nog live. Het was zo simpel dat ik spijt heb dat ik het niet eerder heb gedaan.” — Jan, loodgieter uit Utrecht

Shape Image
7. “Het is vast veel gedoe om over te stappen”

Veel ondernemers blijven hangen in hun oude manier van werken omdat ze bang zijn voor gedoe. Met TalkMate is er geen gedoe: Geen nieuwe nummers nodig – je schakelt gewoon door vanaf je bestaande lijn. Binnen 10 minuten klaar voor gebruik. Gratis proefperiode om het rustig te testen. “Ik had verwacht dat dit weken zou duren, maar ik was dezelfde middag nog live. Het was zo simpel dat ik spijt heb dat ik het niet eerder heb gedaan.” — Jan, loodgieter uit Utrecht

Shape Image
Extra voordeel: meer klanten, minder stress

Stel je dit voor: 1. Je bent aan het werk bij een klant. 2. Ondertussen belt iemand anders voor een spoedklus. 3. TalkMate neemt het gesprek aan, plant direct een afspraak in en stuurt jou een bericht. 4. Jij rondt rustig je klus af, zonder stress of gemiste inkomsten. Resultaat: - Meer klanten geholpen. - Geen frustrerende voicemails meer. - Jij houdt de focus op je werk in plaats van je telefoon.

Shape Image
Extra voordeel: meer klanten, minder stress

Stel je dit voor: 1. Je bent aan het werk bij een klant. 2. Ondertussen belt iemand anders voor een spoedklus. 3. TalkMate neemt het gesprek aan, plant direct een afspraak in en stuurt jou een bericht. 4. Jij rondt rustig je klus af, zonder stress of gemiste inkomsten. Resultaat: - Meer klanten geholpen. - Geen frustrerende voicemails meer. - Jij houdt de focus op je werk in plaats van je telefoon.

Shape Image
Extra voordeel: meer klanten, minder stress

Stel je dit voor: 1. Je bent aan het werk bij een klant. 2. Ondertussen belt iemand anders voor een spoedklus. 3. TalkMate neemt het gesprek aan, plant direct een afspraak in en stuurt jou een bericht. 4. Jij rondt rustig je klus af, zonder stress of gemiste inkomsten. Resultaat: - Meer klanten geholpen. - Geen frustrerende voicemails meer. - Jij houdt de focus op je werk in plaats van je telefoon.

Probeer TalkMate nu gratis:

25 minuten bellen zonder kosten

Geen creditcard nodig

Binnen 10 minuten live

25 minuten bellen zonder kosten

Geen creditcard nodig

Binnen 10 minuten live

25 minuten bellen zonder kosten

Geen creditcard nodig

Binnen 10 minuten live

Hebben jullie een gratis proefperiode?

Hoeveel kost TalkMate?

Hoe lang duurt het om het op te zetten?

Kan ik hulp krijgen bij het instellen van TalkMate?

Hoe maken we verbinding met ons telefoonsysteem?

Heb ik toegang tot mijn belgeschiedenis en opnames?

Kan ik mijn eigen stem gebruiken voor mijn TalkMate?

Laat TalkMate me weten wanneer ik nieuwe oproepen krijg?

Hebben we een ontwikkelaar nodig om met TalkMate te werken?

Hebben jullie een gratis proefperiode?

Hoeveel kost TalkMate?

Hoe lang duurt het om het op te zetten?

Kan ik hulp krijgen bij het instellen van TalkMate?

Hoe maken we verbinding met ons telefoonsysteem?

Heb ik toegang tot mijn belgeschiedenis en opnames?

Kan ik mijn eigen stem gebruiken voor mijn TalkMate?

Laat TalkMate me weten wanneer ik nieuwe oproepen krijg?

Hebben we een ontwikkelaar nodig om met TalkMate te werken?

Hebben jullie een gratis proefperiode?

Hoeveel kost TalkMate?

Hoe lang duurt het om het op te zetten?

Kan ik hulp krijgen bij het instellen van TalkMate?

Hoe maken we verbinding met ons telefoonsysteem?

Heb ik toegang tot mijn belgeschiedenis en opnames?

Kan ik mijn eigen stem gebruiken voor mijn TalkMate?

Laat TalkMate me weten wanneer ik nieuwe oproepen krijg?

Hebben we een ontwikkelaar nodig om met TalkMate te werken?